Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Παραφιλολογίες” και στον δημοσιογράφο Νίκο Ευαγγελάτο

Μεταξύ άλλων, τόνισε:

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στην υπόθεση του πλοίου Norman Atlantic

 

Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ:Από την τελευταία ενημέρωση που έχουμε οι νεκροί είναι δέκα, δεν μας έχουνε δώσει κανένα στοιχείο ταυτοποίησης, οι πληροφορίες λένε ότι  είναι δύο  Έλληνες, τέσσερις Ιταλοί, τρεις Τούρκοι χωρίς όμως να μας έχουνε δώσει ονόματα. Υπάρχει άλλη μια σωρός που δεν έχουν προσδιορίσει εθνικότητα βεβαίως με όλα τα προβλήματα της  αναγνώρισης όπως αυτά που διαπιστώσαμε με τη σωρό του Δούλη.

Παράλληλα είναι πολύ κακή η καταγραφή από την πλευρά των σωστικών συνεργείων των ονομάτων των διασωθέντων. Σε ότι αφορά τα ελληνικά επίθετα μπορώ να πω ότι ένα μεγάλο μέρος των ελληνικών επιθέτων έχει καταγραφεί με άλλο τρόπο από τον οποίο ήταν καταγεγραμμένα στην λίστα των επιβατών με πολλούς αναγραμματισμούς και προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε τα στοιχεία που μας έχουνε δώσει.  

Σε λίγη ώρα φτάνει στη Ρώμη και θα είναι στο αρχηγείο της Ιταλικής ακτοφυλακής  ο Γενικός Επιθεωρητής του Λιμενικού Σώματος για να έχω μια απευθείας ενημέρωση.

 

Για τους αγνοούμενους

 

Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Το σύνολο των αγνοουμένων και ο αριθμός τους αποτελεί ευθύνη απόλυτα των ιταλικών αρχών να μας πουν πόσοι και ποιοι είναι. Εχθές η εταιρεία μείωσε τον αριθμό των επιβατών με νεότερη της ανακοίνωση και περιμένουμε να μας δώσουν τα ονόματα των ανθρώπων που δεν επιβιβάστηκαν τελικά στο πλοίο για να το αποστείλουμε στις ιταλικές αρχές. Εμείς από τους Ιταλούς ζητάμε και μας δίνουν στοιχεία που αφορούν μόνο Έλληνες, τους υπηκόους των άλλων χωρών οι Ιταλοί τους διαχειρίζονται με τις αρχές των άλλων χωρών.

 

Ερωτηθείς αν είναι κοντά στην αλήθεια το νούμερο των 35 με 40 αγνοουμένων

 

Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Από ότι έχω καταλάβει δεν νομίζω να είναι τέτοιος ο αριθμός, απεύχομαι να είναι ένας τέτοιος αριθμός. Εκτιμώ ότι θα είναι χαμηλότερος κρίνοντας από τον τρόπο με τον οποίο μέχρι τώρα έχουν διαχειριστεί οι Ιταλοί την επιχείρηση διάσωσης.

Από τις μαρτυρίες που καταγράφουμε των ανθρώπων οι οποίοι επιστρέφουν διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ένας αυξημένος αριθμός οδηγών οι οποίοι βρισκόντουσαν στο γκαράζ του πλοίου και κοιμόντουσαν μέσα στα φορτηγά τους. Διαπιστώνουμε πράγματα σε σχέση με την διαχείριση του περιστατικού από τον πλοίαρχο και το υπόλοιπο πλήρωμα τα οποία είναι δεν θέλω να χρησιμοποιήσω βαριές εκφράσεις αλλά είναι τουλάχιστον  παράτυπα. Καταρχάς το γεγονός ότι ο Α' μηχανικός είναι από τους πρώτους που εγκατέλειψε το πλοίο... Στα θέματα ειδοποίησης των επιβατών από τις μαρτυρίες που έχουμε ότι δεν έχουν χτυπήσει οι συναγερμοί  παρότι το πλοίο είχε εκπέμψει κατόπιν υποδείξεως του ελληνικού κέντρου επιχειρήσεων είχε εκπέμψει Mayday.

 

Ερωτηθείς γιατί το συντονισμό της επιχείρησης διάσωσης του Norman Atlantic την είχαν οι Ιταλικές αρχές

 

Μ.ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Καταρχάς το πλοίο κινείται προς τα βόρεια ο καιρός είναι νοτιάς ισχυρός και το παρασύρει ακόμα περισσότερο στα Βόρεια. Στο σημείο στο οποίο βρίσκεται το πλοίο εμείς έχουμε  αδυναμία να στείλουμε λόγω του τείχους που έχει υψώσει η καταιγίδα προς την Ελλάδα  αδυνατούμε να στείλουμε οποιοδήποτε μέσο. Ο κυβερνήτης είναι Ιταλός και υπάρχει πολύ μεγάλη δυσκολία επικοινωνίας μαζί του, ο κυβερνήτης του παραπλέοντος πλοίου είναι επίσης Ιταλός ο οποίος επίσης προτιμά και το δηλώνει συνέχεια ότι προτιμά να μιλάει με τη Ρώμη. Από όλα τα στοιχεία της διαχείρισης του περιστατικού και τη δυνατότητα που είχαν οι Ιταλοί να στείλουν και ρυμουλκό τα οποία είχανε ξεκινήσει από το Μπάρι και πήγαιναν προς τα εκεί, είχανε στην διάθεσή τους ένα μεγάλο πολεμικό  που μπορούσε να πάει στην περιοχή και όλη την συνεκτίμηση που κάναμε  τα δύο κέντρα  και εφόσον έχει περάσει πλέον για αρκετή ώρα στα ιταλικά χωρικά ύδατα απεφασίσθει να παραχωρηθεί η διοίκηση και η διαχείριση του περιστατικού στους Ιταλούς. Θεωρώ ότι ήταν μια πολύ σωστή απόφαση, σωστή απόφαση με την άποψή ότι όλα τα μέσα που είχαν στην διάθεσή τους ήταν πολύ περισσότερα από αυτά που είχαμε στην δικιά μας και όντας εγγύτερα με πολύ μεγαλύτερες δυνάμεις στο περιστατικό, σκεφτείτε ότι ήταν πολύ πιο κοντά στο λιμάνι του Μπάρι από ότι ήταν στο λιμάνι της Κέρκυρας  στο οποίο είχαμε μόνο ένα ρυμουλκό  το οποίο αδυνατούσε να φτάσει να προσεγγίσει και το σημείο.