«Η διεθνής εμπειρία λέει ότι θέλει τρεις μήνες, η ελληνική εμπειρία λέει ότι ο Έλληνας οδηγός θέλει ένα με ενάμιση μήνα για να προσαρμοστεί», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με την δημοσιογράφο Ανδριάνα Ζαρακέλη, ο συγκοινωνιολόγος, καθηγητής που έκανε τη μελέτη για το Μεγάλο περίπατο, Γιώργος Γιαννής.

Αναφορικά με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, ο κ. Γιαννής σημείωσε ότι «κάθε φορά που υπάρχει ένα καινούργιο μεγάλο έργο υπάρχει και η αντίστοιχη επιβάρυνση της κυκλοφορίας».


«Αναμενόμενο είναι και μάλιστα είναι αρκετά διαφορετική η εικόνα σήμερα δεύτερη μέρα σε σχέση με την πρώτη. Την πρώτη μέρα όλοι οι οδηγοί και λίγο περίεργοι είναι πηγαίνουν πιο αργά, να γνωρίσουν τις λωρίδες, γνωρίσουν τον πεζόδρομο με αποτέλεσμα να είχαμε μια καθυστέρηση που έμοιαζε με περίπτωση που είχαμε πορεία ή βροχή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Εμείς παρακολουθούμε αρκετά αναλυτικά, είναι επιστημονικά σωστό να κάνουμε μια αποτίμηση όταν περάσουν λίγες μέρες. Την πρώτη και τη δεύτερη μέρα η εικόνα θα είναι μεταβαλλόμενη, δεν θα είναι πλήρης», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Ο συγκοινωνιολόγος ανέφερε ότι «σε γενικές γραμμές στους περισσότερους άξονες οι συνθήκες είναι αυτές που περιμέναμε, μια επιβάρυνση της κυκλοφορίας η οποία αρχίζει μέρα με τη μέρα και βδομάδα με την βδομάδα να μειώνεται».

Ερωτηθείς πόσος χρόνος θα χρειαστεί για την ομαλοποίηση της κίνησης, ο κ. Γιαννής απάντησε ότι «οι οδηγοί θα το συνηθίσουν το καλοκαίρι και από Σεπτέμβρη που θα ανοίξουμε θα είναι μια προσαρμοσμένη κυκλοφορία».

«Έχει ληφθεί όλη η πραγματικότητα, η περιοχή εξυπηρετείται από 8 σταθμούς μετρό και από 36 γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ. Είναι η καλύτερα εξυπηρετούμενη περιοχή της Αθήνας άρα υπάρχουν πολλές εναλλακτικές. Από parking μόνο στο εμπορικό τρίγωνο υπάρχουν 2.500 θέσεις εκτός οδού συν τις 5.000 θέσεις που είναι το σύστημα ελεγχόμενης στάσης του Δήμου Αθηναίων», σημείωσε επιπρόσθετα.

Παράλληλα ο κ. Γιαννής υπογράμμισε ότι «αυτό που φέρνουν αυτές οι παρεμβάσεις δεν είναι μόνο ότι φτιάχνουν μεγαλύτερα πεζοδρόμια, φτιάχνουν μια νέα κουλτούρα μετακίνησης ότι το να χρησιμοποιούμε συνέχεια το ΙΧ μας είναι αδιέξοδο και μας φέρνει συμφόρηση».

«Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσουμε την συμφόρηση είναι να αλλάξουμε μέσα. Σε όλη την Ευρώπη μειώνουνε τις θέσεις στάθμευσης πάνω στην οδό, μειώνουνε τους δρόμους για να κυκλοφορούν περισσότεροι με ποδήλατα, πεζοί και με ΜΜΜ», δήλωσε ο καθηγητής στα Παραπολιτικά 90,1.