«Το φαινόμενο της πανδημίας είναι δυναμικό και τα μέτρα αλλάζουν συνεχώς», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε πως «υπάρχει η πρόβλεψη για 65% πληρότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», ενώ επισήμανε πως «έχει μειωθεί η επιβατική κίνηση λόγω των περιοριστικών μέτρων».

Ακόμη τόνισε πως «το 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία και τρόλεϊ, σήμερα κυκλοφορούν 1.100, στο τέλος του μήνα 1.200», ενώ είπε πως «είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός λίζινγκ για άλλα 300 λεωφορεία μέχρι τον Μάρτιο».

Αναφορικά με τον κοροναϊό, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε: «Επειδή το φαινόμενο είναι δυναμικό, έχουμε δει και εμείς στην πρώτη φάση της πανδημίας κάποια μέτρα τα οποία εφαρμόστηκαν στην αρχή να αλλάζουν στην συνέχεια ανάλογα με το πώς πηγαίνει και η πανδημία άρα μη σας φανεί παράξενο κάποιες λεπτομέρειες από τα μέτρα τα οποία εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή, να αλλάζουν στην πορεία για πρακτικούς λόγους».

Για τα ΜΜΜ, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών ανέφερε: «Πέρα από τα μέτρα ατομικής υγιεινής και προστασίας που εκ των πραγμάτων είναι υποχρεωτικά όπως μάσκες κλπ, υπάρχει πλέον και η πρόβλεψη για 65% μέγιστης πληρότητας στα ΜΜΜ δηλαδή είτε μιλάμε για λεωφορεία αστικών ή υπεραστικών και βεβαίως σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς. Βεβαίως αν κρίνουμε και από την κυκλοφορία της πρώτης φάσης που εκεί είχαμε μια μεγάλη πτώση όσον αφορά τις πληρότητες, ούτως ή άλλως αυτές τις πληρότητες δεν νομίζω ότι θα τις πιάσουμε στα ΜΜΜ εφόσον εφαρμοστούν πιστά οι κανόνες του lockdown».

Αναφορικά με το διαγωνισμό για τα λεωφορεία, επισήμανε: «Καταρχάς άλλαξε το σενάριο που έλεγε ο κ. Σπίρτζης και ο ΣΥΡΙΖΑ ότι το διαγωνισμό τον ακύρωσε η κυβέρνηση της ΝΔ, πλέον παραδέχονται δημοσίως ότι ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από την Αρχή προδικαστικών προσφυγών γιατί είχε αρκετές πλημμέλειες. Όσον αφορά το διαγωνισμό αυτές οι πλημμέλειες δεν μπορούν να διορθωθούν άμεσα, με την έννοια ότι πρέπει να γίνει ένας νέος διαγωνισμός, να είναι καθαρός, να είναι ένας διαγωνισμός ο οποίος θα πληροί τις ανάγκες τις συγκοινωνιακές».

«Τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Αθήνας 850 λεωφορεία και τρόλεϊ, σήμερα κυκλοφορούν 1.100 δηλαδή έχουμε μια αύξηση 26% σε σχέση με πέρυσι. Στο τέλος του μήνα θα έχουν φτάσει στα 1.200 με τη συμφωνία που έχουμε κάνει με τα ΚΤΕΛ και επειδή τρέχει παράλληλα και ο διαγωνισμός του leasing θα προστεθούν άλλα 300 λεωφορεία σταδιακά μέχρι το Μάρτιο. Παράλληλα επειδή ο στόλος είναι γερασμένος και δεν είχαν φροντίσει να τον ανανεώσουν για παραπάνω από 11 χρόνια, θα τρέξει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων όπου θα περιλαμβάνονται ηλεκτροκίνητα , φυσικό αέριο και κάποια πολύ προηγμένα υβριδικά diesel. Αυτό θα αφορά 1300 λεωφορεία περίπου για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», δήλωσε επιπρόσθετα.

«Ο διαγωνισμός θα προκηρυχτεί το αργότερο στις αρχές του επόμενου έτους, δηλαδή τον Ιανουάριο. Ο διαγωνισμός καθυστέρησε γιατί ο βασικός λόγος που κατέπεσε στην αρχή προδικαστικών προσφυγών είναι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατέβασε ένα διαγωνισμό χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη. Δηλαδή χωρίς να ξέρουμε αν θα χρειαστούν για παράδειγμα λεωφορεία φυσούνες, αν θα χρειαστούν 12μετρα λεωφορεία, τι τύπους λεωφορεία χρειαζόμαστε», διευκρίνισε ο ίδιος.

Ερωτηθείς αν πήραν φωτιά δύο λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, απάντησε: «Κάποια λεωφορεία παρουσιάζουν κάποιες βλάβες επειδή είναι παλιά αυτά τα οποία ήρθαν από τη Λειψία μερικά είχαν μερικά κάποια προβλήματα τα οποία διορθώνονται. Όμως είναι μια δωρεά του δήμου Θεσσαλονίκης προς τον ΟΑΣΘ. Ένα -δύο λεωφορεία επιδιορθώνονται και έρχονται στην κυκλοφορία. Η προηγούμενη διοίκηση Παππά μας παρέδωσε 235 λεωφορεία σε κυκλοφορία στη Θεσσαλονίκη και σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 400».

Ερωτηθείς αν θα δοθεί παράταση στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε: «Περιμένουμε διευκρινήσεις από το υπουργείο Οικονομικών, σε κάθε περίπτωση να θυμίσω ότι τα τελευταία δύο χρόνια παρά το γεγονός ότι υπήρχανε με βάση κοινοτικές οδηγίες κάποιες κατευθύνσεις για αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, λόγω της σύνδεσης των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους και τα περιβαλλοντικά τέλη εμείς σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και για το ‘20 και πέρυσι για το ‘19 στην ουσία αφήσαμε στο ίδιο ύψος των τελών που ήταν και για το ’18».

Για τις καταστροφές στην Κρήτη, δήλωσε: «Κάναμε μια πρώτη επίσκεψη στις περιοχές οι οποίες επλήγησαν, ήδη από χθες κλιμάκια του υπουργείο υποδομών και μεταφορών καταγράφουν τις ζημιές σε επίπεδο υποδομών αλλά και σε επίπεδο οικιών και επιχειρήσεων που έχουν πληγεί σε συνεργασία πάντα με τους δήμους και την περιφέρεια και όπως εξήγγειλε και ο κ. Λιβάνιος θα εφαρμοστεί το μοντέλο της Θεσσαλίας. Δηλαδή τάχιστες πληρωμές και έναντι στους πολίτες που έχουν πληγεί από τις πλημμύρες, ήδη από χθες κηρύχτηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τόσο του Ρεθύμνου όσο και του Ηρακλείου και όταν θα γίνει και η πλήρης καταγραφή των ζημιών τότε θα γίνει και η πλήρης αποζημίωση».