«Στα παιδιά που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και απουσιάζουν από το σχολείο δίνεται η δυνατότητα να συμμετάσχουν σε διαδικτυακά μαθήματα»

«Τα λύκεια άνοιξαν καθώς έχει θωρακιστεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού με τους εμβολιασμούς που προχωρούν με γοργό ρυθμό», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η κ. Κεραμέως επισήμανε πως έχουν εμβολιαστεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί από τις αδιάθετες δόσεις των εμβολίων.

Την ίδια στιγμή ανέφερε πως την ερχόμενη εβδομάδα θα ανοίξει η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό όλων των εκπαιδευτικών ενώ είπε πως τα self test αποτελούν ένα σημαντικό εγχείρημα.

Σε ότι αφορά το άνοιγμα των φροντιστηρίων, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως το υπουργείο αναμένει τις εισηγήσεις των ειδικών.

Παράλληλα ανέφερε πως ένας λόγος που άνοιξαν τα λύκεια ήταν η Τρίτη λυκείου λόγω και των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ακόμη υπογράμμισε πως για όποιον μαθητή δεν μπορεί να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις για ιατρικούς λόγους υπάρχει ειδική ρύθμιση αναπλήρωσης και έχει το δικαίωμα να δώσει τα μαθήματα στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου.

Η κ. Κεραμέως υπενθύμισε ότι στα παιδιά που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και απουσιάζουν από το σχολείο δίνεται η δυνατότητα να συμμετάσχουν σε διαδικτυακά μαθήματα.

Επιπρόσθετα ξεκαθάρισε ότι τα self test αποτελούν ένα πολύτιμο εργαλείο στη μάχη κατά της πανδημίας.

Για τις πανελλαδικές, η υπουργός ανέφερε πως δρομολογούνται για να ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με το άνοιγμα των Λυκείων, η υπουργός παιδείας σημείωσε: «Καλοπροαίρετος πάντοτε ο διάλογος με τους μαθητές και πρέπει να σας πω ότι πολύ συχνά προτάσεις που καταλήγουν να υλοποιούμε έρχονται από προτάσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο εύλογο ερώτημα γιατί τώρα ενώ τα κρούσματα είναι περισσότερα. Υπάρχει μια τεράστια διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο και αυτή είναι το γεγονός ότι πλέον έχει θωρακιστεί το πιο ευάλωτο μέρος του πληθυσμού μας με τον εμβολιασμό το οποίο είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για την αντιμετώπιση αυτής της πρωτοφανούς πανδημίας και της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης. Οι εμβολιασμοί πλέον προχωρούνε με πολύ γοργό ρυθμό».

«Με το παρατεταμένο κλείσιμο τείνουν κάποιοι να ξεχνούν και ποιο είναι το φυσιολογικό, το φυσιολογικό είναι το σχολείο να είναι ανοιχτό. Δίνουμε τον αγώνα και τον δίναμε κάθε εβδομάδα εδώ και πολύ καιρό προκειμένου να μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία, πηγαίνουμε βήμα-βήμα και έχουμε δυο σημαντικά νέα εργαλεία. Το πρώτο ειναι το κομμάτι των εμβολιασμών και το λεω αυτό διότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής είχαν ήδη ενταχθεί κατά προτεραιότητα στις αδιάθετες δόσεις και οι άλλοι εκπαιδευτικοί ξεκινάνε την άλλη εβδομάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Ήδη έχουν εμβολιαστεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί με το σύστημα των αδιάθετων δόσεων, γενικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί. Τρέχει ένα σύστημα ανά περιφέρεια, τοπικά δηλαδή με βάση την ημερομηνία γέννησης των εκπαιδευτικών, ειδοποιούνται και πηγαίνουν και εμβολιάζονται αλλά πλέον ανακοινώθηκε επίσημα ότι την άλλη εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για όλους τους εκπαιδευτικούς για να κλείσουν ραντεβού όλοι οι εκπαιδευτικοί πριν από το γενικό πληθυσμό. Δύο εργαλεία έχουμε στα χέρια μας το ένα είναι ο εμβολιασμός και το δεύτερο είναι το εργαλείο των self test το οποίο είναι ένα σημαντικό εγχείρημα», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως.

Για τα self test, η υπουργός ανέφερε: «Είναι ένα νέο βήμα το οποίο μας βοηθά να ανοίγουμε δραστηριότητες. Ένα στοιχείο θέλει ιδιαίτερη προσοχή το οποίο οφείλουμε να το υπογραμμίσουμε, δεν σημαίνει ότι επειδή κάποιος κάνει test ότι μετά δεν τηρεί τα μέτρα προστασίας. Αυτό δεν αφορά μόνο το σχολείο γιατί υπάρχει ένας προγραμματισμός εν γένει για την αξιοποίηση αυτού του εργαλείου και δεν σημαίνει ότι επειδή κάνεις test μετά δεν φοράς μάσκα, δεν προσέχεις».

Ερωτηθείσα για το άνοιγμα των φροντιστηρίων, η κ. Κεραμέως απάντησε: «Έχει τεθεί στους ειδικούς αναμένουμε τις εισηγήσεις των ειδικών σχετικά με αυτό».

Ερωτηθείσα για τον αριθμό των μαθητών που προσήλθαν στα Λύκεια, ανέφερε: «Δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή συγκεντρωτικά στοιχεία αλλά επειδή έκανα μια περιοδεία σε Ίλιον, Χαϊδάρι, Αιγάλεω πήγα σε αρκετά σχολεία ήταν σχεδόν όλα τα παιδιά παρόντα. Προφανώς υπήρχε μια αμηχανία γιατί τα σχολεία, τα Λύκεια ειδικά της Αττικής είχαν μείνει κλειστά για αρκετό διάστημα από την άλλη όλοι θεώρησαν τη διαδικασία του self test εύκολη και θα έλεγα ότι έτσι ξαναβρέθηκαν στο οικείο τους περιβάλλον».

Για την Γ’ Λυκείου, η υπουργός Παιδείας επισήμανε: «Είναι δυνατόν να λέμε να μην χρειάζεται να ανοίξει το σχολείο, να μην χρειάζεται να ανοίξει η προετοιμασία για την Γ’ Λυκείου! Φυσικά και πρέπει να ανοίξει, είναι πολύ σημαντικό τώρα στην τελική ευθεία που μπαίνουν, κάνουν επαναλήψεις, οργανώνονται αυτό να γίνει δια ζώσης. Δεν θα μπω στο διάλογο αν είναι φυσιολογικό ή όχι να ανοίξει η Γ’ Λυκείου όταν ο κανόνας είναι το σχολείο να είναι ανοιχτό και συνεπώς εμείς ως πολιτεία καταβάλλουμε τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να ανοίξει με τους καλύτερους δυνατούς όρους. Ένας λόγος που άνοιξαν τα Λύκεια κατά προτεραιότητα είναι η Γ’ Λυκείου. Είναι ένας βασικός λόγος που άνοιξαν τα Λύκεια κατά προτεραιότητα και γιατί είχανε μείνει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κλειστά αλλά και επίσης επειδή έρχονται οι πανελλαδικές και οφείλουμε να εξασφαλίσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή διάρκεια της δια ζώσης διδασκαλίας έστω και υπό αυτές τις δύσκολες».

Ερωτηθείσα ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου για τα παιδιά που ενδεχομένως νοσήσουν με κορονοϊό πριν τις πανελλαδικές, απάντησε: «Υπάρχει εδική ρύθμιση γενικά αν ασθενεί κάποιος, δεν είναι μόνο ο κορονοϊός, στην Ελλάδα υπάρχει ένα σύστημα αναπλήρωσης και προβλέπεται ότι αν για κάποιο λόγο ιατρικό κανείς δεν μπορεί να παραστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις τότε μπορεί να δώσει στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου».

Ερωτηθείσα αν πιστεύει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ καπηλεύεται το θέμα των σχολείων, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Δεν μπορεί η Αξιωματική Αντιπολίτευση να λεει ότι τα σχολεία άνοιξαν όπως έκλεισαν και δεν μπορεί να το λεει αυτό διότι αγνοεί επιδεικτικά πρώτα από όλα τα γεγονός ότι εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές , εκπαιδευτικοί, διοικητικοί, προσωπικό υποβλήθηκαν σε self test στη βάση ατομικής τους ευθύνης και τους ευχαριστούμε θερμά για αυτό και για τη συνεργασία και για τα γρήγορα αντανακλαστικά και για τη συλλογική συναίσθηση. Εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικοί μπήκαν σε αυτή τη διαδικασία. Δεύτερον, χιλιάδες άνθρωποι δούλεψαν προκειμένου αυτό να γίνει εφικτό άρα σε αυτό που λεει ότι «ανοίξαμε όπως κλείσαμε» τα self test υπήρχανε και δεν το ξέραμε;

ΔΗΜ: Τα 25 όμως άτομα στην αίθουσα υπήρχανε και υπάρχουν

«Αυτό είναι κάτι το οποίο έχει συζητηθεί εκτενώς με την επιτροπή ειδικών η οποία έχει προτάξει τη σημασία της σταθερής ομάδας και από εκεί και πέρα εγώ έχω ρωτήσει επανειλημμένως το ΣΥΡΙΖΑ τι ακριβώς προτείνουν. Αυτό το οποίο πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ παλιότερα ήταν να κάνουμε μάθημα 8-12 και 12-4 και εγώ τους ρωτούσαν πως θα γίνει ακριβώς αυτό δηλαδή ο γονιός που δουλεύει θα πάει το παιδί του στο Δημοτικό και θα δουλέψει 9 με 11 μόνο αν είναι να πάει το παιδί του 8 με 12; Τι θα γίνουν οι εργαζόμενοι γονείς; Ποια είναι η αντιπρόταση, να κάνουμε τι ακριβώς, να σπάσουν δια δύο και τι θα γίνουν οι εκπαιδευτικοί που ειναι πάρα πολλοί που υπηρετούν σε περισσότερα σχολεία; Πως ακριβώς θα βρούμε διπλάσιες αίθουσες σε όλη τη χώρα, ας μιλήσουμε λίγο ρεαλιστικά. Πως θα βρούμε διπλάσιους εκπαιδευτικούς;», δήλωσε η υπουργός Παιδείας.

«Να σας διαβεβαιώσω ότι για πρώτη φορά φέτος τελείωσαν οι πίνακες σε πολλές κατηγορίες, δεν υπήρχαν άλλοι εκπαιδευτικοί. Άρα πολύ εύκολα βγαινει και λεει κάποιος «θα διπλασιάζαμε τις αίθουσες, θα διπλασιάζαμε τους εκπαιδευτικούς» αυτά δεν είναι ρεαλιστικά. Ας σκεφτούμε στη βάση των ρεαλιστικών και για αυτό θεωρώ ότι έχει καταβληθεί μια τεράστια προσπάθεια και σας θυμίζω ότι δεν είναι μόνο αυτό, είναι οι προσαρμογές στα προγράμματα , είναι η επέκταση του ολοήμερου προγράμματος, είναι τα διαφορετικά διαλείμματα, είναι το self test , είναι ο εμβολιασμός είναι πάρα πολλά εκείνα τα μέτρα που έχουν συμβάλει ακριβώς στο να θωρακίσουμε περαιτέρω την εκπαιδευτική κοινότητα», διευκρίνισε η ίδια.

Για τον εμβολιασμό των μαθητών, η υπουργός ανέφερε: «Δεν είμαι εγώ η αρμόδια να σας το πω αλλά από αυτά βάσει των οποίων ενημερώνομαι είναι εν εξελίξει διάφορες μελέτες για να δουν την αποτελεσματικότητα των εμβολίων και σε μικρότερες ηλικίες. Ήδη όπως ξέρετε έχουν γίνει εμβόλια και σε παιδιά που φοιτούν σε ειδικά σχολεία 16 ετών και άνω και εξελίσσονται αυτή τη στιγμή μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολίων και σε μικρότερες ηλικίες μαθητών».

ΔΗΜ: Άρα είναι ανοιχτό πάνω στο τραπέζι

«Θα μας το πει η επιτροπή εμβολιασμών. Θα περιμένω τις εισηγήσεις της επιτροπής των εμβολιασμών θα δούμε τι ακριβώς θα μας πουν, αλλά να θυμίζω επίσης ότι τα παιδιά που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες είτα ανήκουν τα ίδια σε ευπαθείς ομάδες είτε συνοικούν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχει δοθεί η δυνατότητα να απουσιάζουν από το σχολείο και να συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα. Άρα και αυτό είναι ένα σημαντικό μέτρο το οποίο είμαστε από τις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες που το εφαρμόσαμε προκειμένου να θωρακίσουμε την εκπαιδευτική κοινότητα», απάντησε.

«Βλέπουμε μια μαζική ανταπόκριση στο θέμα των self test και είναι πολύ σημαντικό αυτό γιατί μέσα από αυτή τη διαδικασία καλλιεργείται και ένα πολύ μεγάλο μάθημα ζωής για την ατομική ευθύνη στα παιδιά μας. Τα self test είναι άλλο ένα πολύτιμο εργαλείο στη μάχη κατά της πανδημίας όπως ήταν η μάσκα όπως είναι ο εμβολιασμός προφανώς με διαφορετική σημασία το καθένα», επισήμανε η υπουργός Παιδείας.

Αναφορικά με την πολιτική κόντρα για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, η κ. Κεραμέως τόνισε: «Η Αξιωματική Αντιπολίτευση μας λεει ότι θέλει να μπαίνει ο κόσμος με 0,6 στα 20 όπως μπήκε με εφαρμογή του συστήματος ΣΥΡΙΖΑ και εγώ ερωτώ όταν η πολιτεία δέχεται να εγγράφεται κανείς με 0,6 στα 20 δεν κοροϊδεύει πρώτα τον ίδιο; Ποιες είναι οι πιθανότητες να φοιτήσει και να αποφοιτήσει αυτός ο μαθητής; Πρόκειται περί μιας ισοπεδωτικής λογικής του ΣΥΡΙΖΑ που εφαρμόστηκε η οποία χάιδευε αυτιά και έλεγε ''θα σε βάλω στο πανεπιστήμιο και αδιαφορώ αν θα αποφοιτήσεις και αν θα έχεις προοπτική''». 

«Για εμάς το μείζον είναι να έχουν προοπτική τα παιδιά μας, να φοιτούν και να παίρνουν ποιοτική δημόσια εκπαίδευση και να έχουν προοπτική και για αυτον ακριβώς το λόγο για πρώτη φορά φέτος θα εφαρμοστεί και το παράλληλο μηχανογραφικό. Δηλαδή θα μπορεί κανείς να συμπληρώνει μηχανογραφικό για να μπει στο πανεπιστήμιο μέσω πανελλαδικών και θα μπορεί να συμπληρώνει μηχανογραφικό για να μπει σε δημόσιο ΙΕΚ, να ακολουθήσει το δρόμο της κατάρτισης. Είναι πολλοί οι δρόμοι της εκπαιδευτικής ανέλιξης δεν είναι ένας», τόνισε.

Για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, η υπουργός διευκρίνισε: «Δρομολογούνται κανονικά για να ξεκινήσουν οι εξετάσεις εντός του μηνός Ιουνίου, όλα προχωρούν όπως ήταν προγραμματισμένα. Τα μέτρα τα οποία έχει εισηγηθεί η επιτροπή θα συζητηθούν εκ νέου. Έχουμε ένα περιθώριο μέχρι να φτάσουμε στον Ιούνιο, καταλαβαίνετε ότι σε αυτή τη διαδικασία πηγαίνουμε βήμα-βήμα θα περιμένουμε να δούμε πως εξελίσσεται η πανδημία και θα εισηγηθεί προφανώς η επιτροπή των ειδικών σχετικά με τα μέτρα τα συγκεκριμένα για τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων».

Αναφορικά με τις εξετάσεις των άλλων τάξεων, σημείωσε: «Θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνο θυμίζω ότι οι αντίστοιχες αποφάσεις και πέρυσι γινανε αργότερα, περιμένουμε να δούμε πότε θα ανοίξουν και τα Γυμνάσια».

Ερωτηθείσα αν υπάρχει περίπτωση να μην γίνουν εξετάσεις για τις άλλες τάξεις, η υπουργός απάντησε: «Θα τα εξετάσουμε όλα αυτά, θα περιμένουμε να δούμε πότε θα ξεκινήσουν και τα Γυμνάσια».

Ερωτηθείσα αν μπορεί να υπάρξει παράταση στο σχολικό έτος για τις άλλες τάξεις, η υπουργός Παιδείας δήλωσε: «Υπάρχει το ενδεχόμενο για παράταση του σχολικού έτους εντός του μηνός Ιουνίου, όλα αυτά θα ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες».